AI-pohjainen data-analyysi – piilossa olevat trendit esiin

Miten tehdä näkyväksi organisaation viestinnän ja brändin kannalta tärkeitä hiljaisia signaaleja ja trendejä, jotka muutoin saattaisivat jäädä huomaamatta?

Erilaisilla mediaosumia tai kävijäliikennettä seuraavilla palveluilla on omat analyysityökalunsa, mutta ne on lähes aina säädetty käsittelemään kaikkien asiakkaiden dataa samalla pinnallisella tavalla.

Kun data ladataan ulos palvelusta organisaation omaan käyttöön, uudet AI-työkalut mahdollistavat tämän datan syvemmän hyödyntämisen. Kun data on omassa hallinnassa, se voidaan syöttää työkaluille, joita on mahdollista kouluttaa juuri sinun organisaatiosi taustoista ja vaikkapa vaikuttamistyön tavoitteista. Työkalut voivat myös analysoida useammasta eri palvelusta ladattua dataa ristiin.

Diippimedia tekee edellämainittuja analyysejä suurista datamassoista, kuten esimerkiksi verkkosivujen analytiikasta, hakukoneliikenteen datasta, mediamonitoroinnin osumista, tiedotteista ja lausunnoista, kilpailijasivustojen sisällöistä sekä asiakasrekistereistä.

Paras lopputulos saadaan yhdistelemällä dataa eri lähteistä. Esimerkiksi somemoderaattorin ohjeet syntyvät yhdistämällä mediamonitoroinnista saatava somepostausten negatiivinen palaute organisaation omista lausunnoista ja tiedotteista johdettaviin vastauksiin sekä viestintätavoitteisiin.

AI-pohjaiset analyysit synnyttävät sellaista organisaation viestintää tukevaa näkemystä ja viisautta, jota ei ole aiemmin ollut saatavilla näin nopeasti ja edullisesti.

Ota yhteyttä ja keskustellaan lisää!